Actieve week voor judoka's van Judoklub Klundert

De afgelopen twee weekenden was er een hoop te doen voor de judoka´s van JudoKlub Klundert.

In het weekend van  5 t/m 7 oktober ging de club op judokamp . 43 kinderen  in de leeftijd van 6 tot en met 17 jaar togen naar de Stoofpolder in Bruinisse.

Het thema van dit kamp was deze keer de Ninja.  Op vrijdagavond moesten de judoka´s verdeeld in 4 groepen diverse behendigheid spelletjes uitvoeren op het strandje van Bruinisse.

Op zaterdag stond er weer een druk programma op de rol. Dezelfde groepen moesten bij toerbeurt diverse behendigheidsspellen afgewisseld met lessen in diverse judo technieken uitvoeren. Aan het eind van de dag en met een buik vol frietjes wisten de judoka´s toch nog genoeg energie te vinden voor 1,5 uur disco judo.

Ook op de zondag was het weer vroeg uit de veren en aan de bak. Ook nu waren er weer diverse activiteiten gepland zoals een bootkamp,  behendigheidsspellen en de mogelijkheid een voorschot te  nemen op het komende  band en slip examen wat in december op de kalender staat.

Moe maar voldaan werden de judoka´s tussen 14.00 en 15.00uur weer opgehaald.

De vereniging kijkt met veel plezier en trots terug op een  heel geslaagd kamp 2018. Niet alleen de organisatie en hulp van de begeleiders was weer top maar zeker ook  de positieve houding en inzet van de oudere jeugd mag genoemd worden.

Op zaterdag  13 oktober stond alweer het volgende evenement te wachten, de streekontmoetingen gingen weer van start. Doordat de data van toernooien dit jaar pas laat bekend werden waren er helaas nog niet zoveel inschrijvingen.

10 judoka´s waarvan de helft  pas net op judo zit en dus nog nooit een wedstrijdje hadden gedaan namen namens JudoKlub Klundert deel aan deze ontmoeting.

Plaats van handelen was dit keer in Hank en gastheer was Budovereniging Rijen.  Waar sommige nieuwbakken judoka´s in hun 1e partij nog onwennig waren en na een worpje  gewoon bleven liggen, veranderde die houding gaandeweg het toernooi.  Ze hadden al snel door dat het iets anders was als bij de training en dat er meer gedaan moest worden in het `echte` judo. Blijkt maar weer dat je met meedoen aan wedstrijden heel snel leert.

Hierbij de uitslagen van deze ontmoeting.

Een eerste plaats voor Sylvester Koorevaar

Een tweede plaats voor Sanne Krijgsman, Bart van Zijderveld, Mace Laurijsse, Finn den Hoed en Ties van Wetten.

Een derde plaats voor Fee Verstraten

Een vierde plaats ondanks hard werken  was er nog voor Maartje Troost, Brent Sebel en Samuël Koorevaar.

De trainers  hopen dat er bij de volgende ontmoeting nog meer judoka´s meedoen en gaan strijden om een mooi plekje op het podium.