Clubkampioenschappen 2024

In de tot DOJO omgebouwde feestzaal van sportplaza de Niervaert hield JudoKlub Klundert afgelopen zaterdagochtend haar clubkampioenschappen. Zo’n 40 judoka's namen hier aan deel.

Voor een aantal van hen was dit hun eerste ervaring met het wedstrijdjudo, een mooie opstap naar deelname aan meer wedstrijden en toernooitjes in de regio en wellicht in de toekomst daar buiten. Waar de nieuwelingen nog wat onwennig aan hun wedstrijden begonnen, de oudere en meer ervaren judoka's gingen gelijk fel van start om de partijen snel in hun voordeel proberen te beslissen.

Na de prijsuitreiking van de wedstrijden werden ook nog de behaalde banden en slippen uitgereikt waarvoor de judoka’s in de afgelopen weken tijdens de lessen examens hebben afgelegd.
Als kers op de taart werden ook nog eens de cadeaubonnen welke de lotenverkopers van de grote clubaktie verdiend hadden uitgereikt.

Een mooie eerste plaats was er voor: Riley van Uden, Zain Halak, Nicolai Sokolov, Mohammed
Alshamak, Vick van Merode, Corentin van Meer, Maya Snoei, Denisse Meijer-Medina, Suze Looij en Maartje Troost.

Een tweede plaats voor: Dex van Kouteren, Brady van Uden, Ephron Korteweg, Dylan Brouwers,
Mohammed Rajab, Bart van Zijderveld, Luca Schellekens, Silvi Witkamp, Zanna Bos en Jill de Boer.

Een derde plaats voor: Billy Elwort, Alex Sokolov, Soufian Khidous, Jasper Otto, Teun de Boer, Sacha Snel, Isabel Nederlof, Fleur Strootman, Daniella Meijer-Medina en Romy Alderliesten.

Een vierde plaats was er voor: Mik van Kouteren, Wessel van de Langkruis, Manuel Rozendaal, Finn Kouters, Kane van Kouteren, Geert Kannekens, Daniel Bogers, Noa Hollemans en Maud van Kouteren.

JudoKlub Klundert bedankt alle judoka's en vrijwilligers die deze dag tot zo'n sportief en gezellig
succes hebben gemaakt.

Voor 1 judoka was het weekend nog niet geheel gedaan, Brady van Uden nam op zondag in Kaatsheuvel deel aan het Langstaat toernooi. Dit is een opstaptoernooi voor de beginnende wedstrijdjudoka. In eerste instantie was hij een beetje onder de indruk van zijn tegenstanders, hij met witte band stond tegenover judoka’s met oranje en groene band. Ondanks het verschil ging hij zijn partijen voortvarend in en heeft hij geprobeerd zijn eigen spel te spelen. Helaas voor hem was het verschil en ervaring toch te groot en moest hij in alle partijen het onderspit delven.
Een goede ervaring en mooie medaille rijker kon hij aan het eind van de dag op huis aan.

De volgende uitdaging staat voor de JKK judoka’s al weer op de kalender, 3 februari staat de streekontmoeting op de agenda.

Wie in de leeftijd van 5 tot …. jaar heeft het in zich om judoka of aikibudoka (vanaf 14jr.) te worden en waagt de stap naar de dojo van JudoKlub Klundert? De deur van onze dojo staat open voor jong en oud, dus kom gerust eens langs voor een paar proeflessen.
Voor meer info over judo en aikibudo bij JudoKlub Klundert kunt u terecht elders op de website

dsc-0498
dsc-0489 2