Laatste ontwikkelingen rondom "Corona"

We leven momenteel in een uitzonderlijke periode. Een periode die niemand van ons ooit heeft meegemaakt. Een periode die “Corona” heet.

Wij hadden ons 2020 heel anders voorgesteld. We bestaan dit jaar als judovereniging 50 jaar en dat wilden we met een aantal activiteiten gaan vieren. Helaas is dit nu allemaal anders. We mogen nu bijna niets meer samen doen.

Toch is er afgelopen week een versoepeling van de regels bekend gemaakt. Kinderen tot en met 12 jaar kunnen vanaf 29 april onder begeleiding samen buiten sporten. (Geen officiële wedstrijden).

Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen onder begeleiding buiten sporten met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.

Voor volwassenen blijft gelden dat georganiseerde sporttrainingen niet mogen plaatsvinden.

Sporthallen en andere indoorsportaccommodaties blijven gesloten. Ook de kleedkamers en kantines bij buitensport accommodaties blijven dicht.

Wij kunnen ondanks deze verruiming helaas niets anders doen dan “de deuren van onze dojo” toch nog gesloten te houden.  Judo is immers een binnensport en we kunnen nog steeds geen gebruik maken van de faciliteiten van de Niervaert.

Ook al kunnen we niet in de zaal dan wil dat nog niet zeggen dat we helemaal niets kunnen doen. Wekelijks plaatsen we korte instructie-en trainingsfilmpjes op Facebook en Instagram. Volgt u ons nog niet, dan is het nu het moment om dat wel te gaan doen.

U zult zich wellicht afvragen waarom wij de contributie blijven innen.

Onze vaste lasten, onder andere de zaalhuur, verzekering, administratiesysteem lopen gewoon door. Uw bijdrage is dus belangrijk voor het voortbestaan van onze vereniging. Samen zorgen we er voor dat we, wanneer het weer is toegestaan, de trainingen kunnen hervatten.

We hopen op uw begrip, steun en solidariteit.

Voorzichtigheid en veiligheid staat nu nog steeds voorop.

Blijf gezond, blijf in beweging en hou minimaal 1,5 meter afstand!