20190203-162754

Zondag 3 februari deed Erik Post mee aan het JKT Kruikentoernooi.

Erik wist zijn 1e partij al na 15 seconden te winnen met een linkse o sote gari.
Zijn 2e wedstrijd ging lange tijd gelijk op. Helaas verloor hij deze doordat hij net teveel over zijn rug draaide na een mislukte worp en over wilde gaan naar een houdgreep.
Zijn derde partij moest hij ook tegen een pittige tegenstander. Na eerst al met een heupworp een waza-ari te hebben gescoord wist hij in het vervolg tijdens het grondgevecht zijn tegenstander zo te kantelen dat hij over kon gaan naar een houdgreep. Deze wedstrijd wist hij ook te winnen met ippon.
Zijn 4e tegenstander welke al zijn partijen al had gewonnen was een maatje te groot voor Erik.
Na goed tegenstand te hebben geboden moest hij na een mooie heupworp tegen te hebben gekregen zijn meerdere in deze judoka erkennen.
Uiteindelijk is Erik toch nog met een derde plaats richting huis gegaan.